Bir iki yetmez üç tane.
Bugün gazetelerde İstanbul'a üçüncü havalimanı projesi için Başbakan tarafından işaret verildiği yazıyor. Avrupa yakasına ikinci "dev" havalimanı projesi yapılacakmış. Yeşilköy'de bulunan Atatürk havalimanı ihtiyaçlara cevap vermiyormuş, zaten şehrin Büyükçekmece yönü çok büyümüş, vs. vs. Kemerburgaz'daki taş ocakları, Büyükçekmece, Silivri, Çatalca'nın adı geçiyor.
İstanbul'un ulaşımının bir master planı yok mudur? Bu tür anlık ama har vuran harman savuran çözümlerle nereye varilabilir? Metro, hafif raylı sistem, tramvay, finukiler sistem diye saya saya bitiremeyecegimiz çeşitlilikte ama vatandaşın ihtiyacını tam çözemeyen nitelikte, teknik ekip, yedek parça envanteri, bakım maliyeti gibi kalemlerinin bu çeşitlilikten dolayı kaça mal olduğunu hep merak ettiğim İstanbul şehir içi ulaşım sistemleri israfına uluslararası boyutta bir de dizi dizi havalimanları mı ekleyeceğiz?
Sokağa çıkıp İstanbul'da yaşayanlara sorsak, özellikle Anadolu yakasinda söylenecek ilk şey şüphesiz Savunma Sanayi Müsteşarlığı tarafından yapılmış ve Havelsan, Aselsan gibi askeri imalat şirketlerinin kurduğu HEAŞ şirketi tarafından işletilen Sabiha Gökçen havalimanının şıkır şıkır bir tesis olmasına rağmen yeterince kullanılmadığı olacaktır.
Anadolu yakasında yaşadığım dönemde hava ulaşımı kullanacağım zaman en zoruma giden şey Sabiha Gökçen dururken, o kadar yol yapıp kıta değiştirerek Yeşilköy'e gitmekti. Şimdi o havaalanı kapasitesine ulaşamadan, Kargo trafiği Atatürk havalimanından alternatif meydanlara alınarak Atatürk'ün kapasitesi yolcuya yönelik olarak daha etkin kullanılmadan, üçüncü meydan ne demek oluyor? Üstelik önümüzdeki günlerde yenilenmesi gereken Atatürk havalimanı işletme ihalesinde işletmeci firmaya yolcu garantisi verileceği düşünülürse, havalimanı sayılarını artırmak ne kadar doğru bir tercih?
Sabiha Gökçen'i kapasitesine yakışır bir şekilde kullanmadan, iki havalimanımızı kolay ve hızlı bir yolla (örneğin Paris gibi pek çok metropolde de olduğu gibi hızlı tren veya metro gibi bir yol ile) birbirine bağlamadan, Atatürk'ün daha az kullanılan ve diğerinden kısa olduğu bilinen pisti uzatılmadan, hakim rüzgar yönünde paralel bir pist yapılmasına yönelik kamulaştırma imkanı zorlanmadan, İstanbul'da üçüncü bir havalimanı yatırımı yapılmalı mıdır? Paris iki meydanla çok güzel idare edip, DeGaulle havalimanını bir prestij meydanı olarak büyütürken, İstanbul'a bir üçüncü meydan eklemek ancak israf olarak nitelendirilebilir.
Ankara - İstanbul hızlı tren projesinden vazgeçtim, nasıl olmuşsa bakir kalabilmiş bir yer bulup 10 milyon metrekare bir alan üretip bunun etrafındaki milyonlarca kilometrekare için rant üretmek için mi İstanbul'a üçüncü "dev" havalimanı yapıyoruz?
Yoksa üçüncü havalimanı, oldu bittiye getirilecek gibi görünen ve şehrin kuzey ormanlarını yokedip, daha da kuzeye kaymasına yol açacak, karadeniz kıyısındaki üçüncü köprü projesine sağlanan kılıflardan bir yenisi mi?
Maslak'taki boş duran kuleler yetmiyormuş gibi Haydarpaşa'ya yeni kuleler ekleyecek "prestij" projesini İstanbul'lular olarak tartışamadık, üçüncü köprü ve üçüncü havaalanı projelerini de tartışamayacağız sanırım.
İstanbul'un ulaşımının bir master planı yok mudur? Bu tür anlık ama har vuran harman savuran çözümlerle nereye varilabilir? Metro, hafif raylı sistem, tramvay, finukiler sistem diye saya saya bitiremeyecegimiz çeşitlilikte ama vatandaşın ihtiyacını tam çözemeyen nitelikte, teknik ekip, yedek parça envanteri, bakım maliyeti gibi kalemlerinin bu çeşitlilikten dolayı kaça mal olduğunu hep merak ettiğim İstanbul şehir içi ulaşım sistemleri israfına uluslararası boyutta bir de dizi dizi havalimanları mı ekleyeceğiz?
Sokağa çıkıp İstanbul'da yaşayanlara sorsak, özellikle Anadolu yakasinda söylenecek ilk şey şüphesiz Savunma Sanayi Müsteşarlığı tarafından yapılmış ve Havelsan, Aselsan gibi askeri imalat şirketlerinin kurduğu HEAŞ şirketi tarafından işletilen Sabiha Gökçen havalimanının şıkır şıkır bir tesis olmasına rağmen yeterince kullanılmadığı olacaktır.
Anadolu yakasında yaşadığım dönemde hava ulaşımı kullanacağım zaman en zoruma giden şey Sabiha Gökçen dururken, o kadar yol yapıp kıta değiştirerek Yeşilköy'e gitmekti. Şimdi o havaalanı kapasitesine ulaşamadan, Kargo trafiği Atatürk havalimanından alternatif meydanlara alınarak Atatürk'ün kapasitesi yolcuya yönelik olarak daha etkin kullanılmadan, üçüncü meydan ne demek oluyor? Üstelik önümüzdeki günlerde yenilenmesi gereken Atatürk havalimanı işletme ihalesinde işletmeci firmaya yolcu garantisi verileceği düşünülürse, havalimanı sayılarını artırmak ne kadar doğru bir tercih?
Sabiha Gökçen'i kapasitesine yakışır bir şekilde kullanmadan, iki havalimanımızı kolay ve hızlı bir yolla (örneğin Paris gibi pek çok metropolde de olduğu gibi hızlı tren veya metro gibi bir yol ile) birbirine bağlamadan, Atatürk'ün daha az kullanılan ve diğerinden kısa olduğu bilinen pisti uzatılmadan, hakim rüzgar yönünde paralel bir pist yapılmasına yönelik kamulaştırma imkanı zorlanmadan, İstanbul'da üçüncü bir havalimanı yatırımı yapılmalı mıdır? Paris iki meydanla çok güzel idare edip, DeGaulle havalimanını bir prestij meydanı olarak büyütürken, İstanbul'a bir üçüncü meydan eklemek ancak israf olarak nitelendirilebilir.
Ankara - İstanbul hızlı tren projesinden vazgeçtim, nasıl olmuşsa bakir kalabilmiş bir yer bulup 10 milyon metrekare bir alan üretip bunun etrafındaki milyonlarca kilometrekare için rant üretmek için mi İstanbul'a üçüncü "dev" havalimanı yapıyoruz?
Yoksa üçüncü havalimanı, oldu bittiye getirilecek gibi görünen ve şehrin kuzey ormanlarını yokedip, daha da kuzeye kaymasına yol açacak, karadeniz kıyısındaki üçüncü köprü projesine sağlanan kılıflardan bir yenisi mi?
Maslak'taki boş duran kuleler yetmiyormuş gibi Haydarpaşa'ya yeni kuleler ekleyecek "prestij" projesini İstanbul'lular olarak tartışamadık, üçüncü köprü ve üçüncü havaalanı projelerini de tartışamayacağız sanırım.
1 Yorum:
Amasya Merzifon Havaalanı uçuşlara açılıyor.
Merzifon Havaalanı uçuşlara açılıyor. Çorum, Amasya, illerinin beklentisi olan Amasya Merzifon Havaalanı’nın Bölgenin ulaşımına katkı sağlayacak ve bölgeyi ulaşımda tercihli hale getirecek, çevre illerin ekonomisine büyük katkısı olacak, iş sirkülâsyonlarında hız, kalite ve verimliliği arttıracak olan Havalarının sivil uçuşlara 20 Haziran 2008 Cuma günü başlayacak. Amasya’nın Merzifon ilçesinde bulunan 5.Ana Jet Hava Üs Komutanlığı’na bağlı askeri havalanın sivil trafiğe açılması çalışmaları tamamlandı Havaalanı ilk iniş açılışı yapmak üzere gelecek olan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ı taşıyan THY uçağı gerçekleştirecek. Amasya Merzifon 5.Ana Jet Üs Komutanlığı’na bağlı askeri havaalanına Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ve beraberindeki heyeti taşıyan uçak resmi açılışı yapmak üzere yarın havalanına iniş yapacak.20 Haziran’da saat 15.30 da Amasya’ya inecek olan uçakla Bakan Binali Yıldırım ilgili Türk Hava Yolları Genel Müdürler ve İstanbul’da bulunan bölge iş adamları ile ulusal medya ve basının beklenmektedir”20 Haziran’da resmi açılışı yapılacak olan havaalanı 23 Haziran tarihinden itibaren THY’ ye ait uçaklar haftada 3 gün Amasya Merzifon-İstanbul-Amasya Merzifon havalanına inecek ve kalkacak. Pazartesi, Perşembe ve Pazar günleri TK 604 sefer sayılı saat 16.40 ta İstanbul’dan kalkacak olan uçak, saat 18.10 da havaalanında olacak. Aynı uçak aynı gün TK 605 sefer sayılı saat 19.00 uçak buradan kalkıp 20.30 da İstanbul’da olacak bu seferler THY Kış Tarifesinin başladığı 23 Ekim 2008 tarihine kadar sürecektir.
Çavuşoğlu Turizm Türk Hava Yolları Çorum acente Satış Müdürü Halit İnaltekin Havalanı ismi için Çorumlular olarak çok mücadele edildi ama ismin yanında havalanının bölgeye çok getirisi olacak. Merzifon askeri havaalanının sivil trafiğe açılması için emeği geçen Çorum Valimiz Sayın Mustafa TOPRAK a Belediye Bakanımız Sayın Turan ATLAMAZ a, Milletvekillerimize, Sanayi ve Ticaret odası başkanımıza Çorumlu İş adamlarımıza, Çorum’un Sivil Toplum Kuruluşları, Basın-Yayın Organları Çorum halkına gösterdiği havalanın poreje, havalanı açılımı ve isim alanında kamuoyu oluşumu ve duyarlılığından dolayı teşekkür ve saygılarımızı sunarız. Halit İNALTEKİN 20 yıldır Çorum ve ilçelerinde Türk Hava Yolları Genel Satış Acentesi olarak hizmet verdiklerini. Çorumda THY Merzifon uçak biletlerini acentemizden başka satan yoktur. Merzifon Uçak biletleri Türk hava Yolları Genel Satış Acentmızdan Çavuşoğlu Turizm Acentemizden şahsen alabilirler veya
2243928–2245789 telefonlardan geniş bilgi alınabilir dedi.
MERZİFON HAVA ALANINA ATLAS JET-PEKASUSU UÇUŞUNU BEKLİYORUZ
Çorumda Hizmet veren bölgenin tek İATA acentesi ANİŞ turizm sahibi Ayfer İNALTEKİN Amasya Merzifon Havaalanı'nda THY çak seferleri İstanbul arasında karşılıklı 3 sefer olarak başlatılacaktır. Amasya Merzifon Havaalanı'nın bölgenin tüm sektörleri canlandırdığına işaret eden İNALTEKİN havaalanların uzaklarını yakın eden bir proje olduğunu bölgede her şeyden önce yaklaşık 1 milyon doların üzerinde ihracatı olan ticaret sektörü başta olmak üzere sanayi, tarım ve özellikle bu güne kadar ilerleme sağlanamayan turizm alanında havaalanı ile birlikte çok büyük gelişmeler kaydedilecektir.
Amasya Merzifon havalanı ile yolcu potansiyelinin her geçen gün artacağını Pekasusu ve Atlas Jet dışında üçüncü bir firmanın bölgeye gelmesi gerekmektedir. Verimli bir yaz sezonu geride bıraktığımız şu günlerde. Turizmciler olarak hep birlikte Çorumun kalkınması için çaba harcayacaklarını anlatan İATA yetkilisi havalanın sanayiden tarıma, kültürden turizme kadar her alana da bölgeye faydası olacaktır. Uçuşların hayırlı uğurlu olmasını dilemekteyiz. Emeği geçenlere saygı ve şükranlarımızı sunarız.
Yorum Gönder
Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]
<< Ana Sayfa