Bilgi Teknolojileri Analiz Sektöründe Konsolidasyon - Gartner, META'yı Satın Aldı
Profesyonel iş yaşamımın ilk durağı Gartner Group idi. Arada bir iki ufak tefek proje olmasına rağmen ikinci durağı da META Group olarak sayılabilir. Bu iki şirket bilgi teknolojileri ile ilgili, onların mevcut kullanım durumları veya "en iyi uygulamalar" ile ilgili pazar araştırmaları yayınlarlar. Bizde pek o kadar ciddiye alınmasa da, bu şirketlerin dünya IT pazarının yönelimi üzerinde belirleyici etkisi oldugu soylenir. Özellikle ABD, Batı Avrupa ve Avusturalya'da belirli bir boyutun üzerindeki şirketler belirli bir teknolojiye yatırım yapmadan önce en az iki bağımsız analiz şirketinden yorum alma, kafalarındaki modeli analistlerle tartışma alışkanlığı geliştirmişler. Aynen borsa veya belirli bir fona yatırım yapar gibi IT konusunda da yatırım yaparken bu bağımsız rating ve analiz şirketlerinden yorum alıyorlar.
Bu sektörün dev firması Gartner Group (a.k.a Gartner). Gartner Group yıllar önce Gideon Gartner, Many Fernandez ve Dale Kutnick tarafından kurulmuş ve oldukça başarılı olmuş. O zamanlar Gartner ile birlikte pazarda Forrester Research ve Yankee Group şirketleri varmış. Bunların dışında kurulan irili ufaklı şirketlerin çoğunu da çoğunlukla Gartner Group, nadiren de Forrester Research satın almışlar. Dolayısıyla pazar Gartner ve diğer iri firmalar ile orta küçük boy diğerleri gibi iki segmente bölünmüş durumda.
Gartner Group 10-15 yıllık olduğunda kuruculardan Dale Kutnick ve Gideon Gartner ayrılarak kendi rakip şirketlerini kurmuşlar. Gideon Gartner, Gartner'in isim babası olmasına rağmen (ki ayrıldıktan sonra uzun süre odası sembolik olarak korunmuş) Giga Group'u, Dale Kutnick'de META Group'u kurmuş. Zaman içinde bu şirketlerin çalışma modelleri kendilerini ayrıştırabilmek için birbirinden farklılaşmış. Garner daha araştırma ve yayın ağırlıklı bir modelde giderken, Giga Group BT firmaları için pazar analizlerine yoğunlaşmış, META Group'da danışman ağırlıklı, analizleri müşteri özelinde tartışan bir modele evrilmiş.
Geçtiğimiz yıllarda Giga Group, Forrester Research tarafından satın alınarak(2003) ortadan yok olmuştu. Bir iki hafta önce de META Group, babası Gartner Group tarafından yaklaşık $168M'a satın alındı. Daha önceki satın almalar ufak boyutlu şirketlerin alınması iken, sektörde ilk defa büyük ölçekli firmaların konsolidasyonu yaşanıyor. Özellikle birden fazla bağımsız şirketle çalışmak isteyen müşterilerin bu talepleri ise, daha orta boyuttaki araştırma firmalarına (örneğin UK merkezli Ovum) daha da büyüme imkanı verecek gibi.
Bu pazar hakkında da araştırma yapan bir şirket var elbette. BT araştırma şirketleri pazarını araştıran :) Outsell firmasının rakamlarına göre Gartner'ın 2003 pazar payı %41 META'nın payı %6 civarında idi. Bu değerlere göre, Gartner 2003 yılında dünya çapında 76 noktadan toplam $858M gelir elde ederken META Group, 52 noktadan $122M gelir elde etmişti.
Daha önceki Giga - Forrester birleşmesinde her iki firma birbirinden farklı alanlara yönlendiği için sinerji doğuran bir durum vardı. Birleşme kombine şirkete yeni yetenek ve müşteriler kazandırıyordu. Gartner - META birleşmesinde ise durum farklı. Hem müşteri şirketler hem de analist uzmanlıkları büyük ölçüde örtüşüyor. Bu nedenle özellikle META Group kaynaklı pek çok analist ve danışmanın orta boy sektör firmaları ile BT şirketlerine geçmesi bekleniyor. META'nın Avrupa'daki önde gelen uzmanlarından Stratos Sarisamlis, Ovum'a geçti bile.
Bu durumda META Analistlerinin ancak %20'sinin birleşmeden sonra işine devam edeceği, META modelinde analistlerle kendilerine özel iletişim kurmaya alışan mevcut META müşterilerinin de mutsuz olma ihtimali olduğu söyleniyor. META'nın danışman kadrosuna ise ne olacağı meçhul. Zira Gartner'ın iş modeli bu açıdan META'dan farklılaşıyor. Birleşmenin açıklanan önceliği Gartner'ın stratejik önceliklerini yerine getirmek olduğuna göre META'nın Gartner tarafından sindirileceğini tahmin etmek zor değil. Zaten, Gartner'in 1 Nisan açıklamasına göre META Group'un düzenli etkinliklerinden 3'ü hariç hepsi iptal ediliyor ve sektöre sunduğu markalı araştırma gruplarının hepsine de son veriliyor..
Bu sektörün dev firması Gartner Group (a.k.a Gartner). Gartner Group yıllar önce Gideon Gartner, Many Fernandez ve Dale Kutnick tarafından kurulmuş ve oldukça başarılı olmuş. O zamanlar Gartner ile birlikte pazarda Forrester Research ve Yankee Group şirketleri varmış. Bunların dışında kurulan irili ufaklı şirketlerin çoğunu da çoğunlukla Gartner Group, nadiren de Forrester Research satın almışlar. Dolayısıyla pazar Gartner ve diğer iri firmalar ile orta küçük boy diğerleri gibi iki segmente bölünmüş durumda.
Gartner Group 10-15 yıllık olduğunda kuruculardan Dale Kutnick ve Gideon Gartner ayrılarak kendi rakip şirketlerini kurmuşlar. Gideon Gartner, Gartner'in isim babası olmasına rağmen (ki ayrıldıktan sonra uzun süre odası sembolik olarak korunmuş) Giga Group'u, Dale Kutnick'de META Group'u kurmuş. Zaman içinde bu şirketlerin çalışma modelleri kendilerini ayrıştırabilmek için birbirinden farklılaşmış. Garner daha araştırma ve yayın ağırlıklı bir modelde giderken, Giga Group BT firmaları için pazar analizlerine yoğunlaşmış, META Group'da danışman ağırlıklı, analizleri müşteri özelinde tartışan bir modele evrilmiş.
Geçtiğimiz yıllarda Giga Group, Forrester Research tarafından satın alınarak(2003) ortadan yok olmuştu. Bir iki hafta önce de META Group, babası Gartner Group tarafından yaklaşık $168M'a satın alındı. Daha önceki satın almalar ufak boyutlu şirketlerin alınması iken, sektörde ilk defa büyük ölçekli firmaların konsolidasyonu yaşanıyor. Özellikle birden fazla bağımsız şirketle çalışmak isteyen müşterilerin bu talepleri ise, daha orta boyuttaki araştırma firmalarına (örneğin UK merkezli Ovum) daha da büyüme imkanı verecek gibi.
Bu pazar hakkında da araştırma yapan bir şirket var elbette. BT araştırma şirketleri pazarını araştıran :) Outsell firmasının rakamlarına göre Gartner'ın 2003 pazar payı %41 META'nın payı %6 civarında idi. Bu değerlere göre, Gartner 2003 yılında dünya çapında 76 noktadan toplam $858M gelir elde ederken META Group, 52 noktadan $122M gelir elde etmişti.
Daha önceki Giga - Forrester birleşmesinde her iki firma birbirinden farklı alanlara yönlendiği için sinerji doğuran bir durum vardı. Birleşme kombine şirkete yeni yetenek ve müşteriler kazandırıyordu. Gartner - META birleşmesinde ise durum farklı. Hem müşteri şirketler hem de analist uzmanlıkları büyük ölçüde örtüşüyor. Bu nedenle özellikle META Group kaynaklı pek çok analist ve danışmanın orta boy sektör firmaları ile BT şirketlerine geçmesi bekleniyor. META'nın Avrupa'daki önde gelen uzmanlarından Stratos Sarisamlis, Ovum'a geçti bile.
Bu durumda META Analistlerinin ancak %20'sinin birleşmeden sonra işine devam edeceği, META modelinde analistlerle kendilerine özel iletişim kurmaya alışan mevcut META müşterilerinin de mutsuz olma ihtimali olduğu söyleniyor. META'nın danışman kadrosuna ise ne olacağı meçhul. Zira Gartner'ın iş modeli bu açıdan META'dan farklılaşıyor. Birleşmenin açıklanan önceliği Gartner'ın stratejik önceliklerini yerine getirmek olduğuna göre META'nın Gartner tarafından sindirileceğini tahmin etmek zor değil. Zaten, Gartner'in 1 Nisan açıklamasına göre META Group'un düzenli etkinliklerinden 3'ü hariç hepsi iptal ediliyor ve sektöre sunduğu markalı araştırma gruplarının hepsine de son veriliyor..
0 Yorum:
Yorum Gönder
Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]
<< Ana Sayfa