19 Haziran 2003

Antalya usulü Ilık Piyaz...


Antalya usulü Ilık Piyaz... Bir kaç yıl önce Antalya'da sahilde güneşlenmek varken sanayi sitesine dalmayı göze alamadığım için tadamamıştım Antalya usulü tahinli ılık piyazı. Daha sonra da unuttum gitti böyle bir şeyin varlığını. Ta ki bir kaç ay önce, sevdiğim bir dostum, "Sümer Baba'ya gittiniz mi yav" diyene kadar. Eh biz de kalktık gittik. O günden beridir bir iki haftada bir mutlaka gitmeye çalışıyorum. Ilık, tahinli falan diye ismi sizi irkilttiyse bu hissinizi unutmaya çalışın. Yemeklerin tadı bir harika.

Sıcak pide ile sürerek yenen aperatif-ikram tahinli bir macun olan "Hibeş" ile başlıyorsunuz. İştah açıcı. Benim gibi dozunu kaçırırsanız bu aşamada bile doyup kalkabilirsiniz masadan. Çok çeşitli köfteler arasında, benim tercihim klasik Antalya usulü köfte. Bir takım ekler yaparak özel köfte çeşitleri yapılmaya çalışılmışsa da ben tadlarını beğenmedim. Tavsiyem klasik Antalya köftesinden şaşmayın. Antalyalı olmayanların damak tadına uymayabilir diye piyazı, söylemezseniz, soğuk getiriyorlar, aman dikkat. Istanbul'da her mevsim Antalya havası için, söyleyin, ılık getirsinler. Şanslıysanız belki Sümer Dilmaç ile karşılaşma, sohbet etme imkanı bile bulabilirsiniz.

Yerini bulmak çok kolay. Etiler yönünden gelip 1.Levent çarşı içine dönüyorsunuz. Az ilerleyip çarşının meydanına geldiğinizde sağ tarafınızda, taksi durağının arkasındaki biraz eskice duran pasajın içinden geçip sola döndüğünüzde Sümer Baba karşınızda. Eğer pasaja girmek istemezseniz, taksi durağından sola döndüğünüzde, pasajın yan tarafında kendi özel girişi de var. Hava güzel ise bahçede oturmak mümkün. Unutmadan, piyazların soğanından korkup öğle tatilinde gitmekten kaçınmaya gerek yok. Zira en sevdiğim özelliği, yemeğin sonunda, hesapla birlikte, tek kullanımlık, kendinden macunlu diş fırçası getiriyorlar. İnanılmaz...

Etiketler:

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa