25 Mayıs 2003

Evanescence

Geçenlerde MTV'de bir kliple çarpıştım. Güzel sesli bir kadın içe dokunan bir rock-ballad'a vermişti kendini. Şarkının güzelliğinin dışında klibin çok irkiltici olduğunu düşünüyorum hala. Bir binanın dışında, binadan atlamaya çeyrek kala dolaşan yataktan fırlamış bir kız söylüyor "Bring Me To Life - Beni Hayata Döndür". Klibin içinde intihar var, acı var, maskelerin arkasında eğlencenin içinde ağlayan insanlar var. Klip güzel hoş ama, intihar etmeyi düşünen birisi veya bir yakını intihar etmiş bir kimse bunu seyrederse ne hisseder diye aklımdan geçirmeden edemedim.

Sonradan "Daredevil" filminin müziklerinden birisi olduğunu ve Goth-rock olarak sınıflandırılığını öğrendiğim bu grubun diğer şarkılarını da bu kliple birlikte Internetten buldum (Kazaa sağolsun). Grup, çıkışları itibariyle hristiyan rock tabir edilen türün içindeymiş. Ancak bu şarkıyla birlikte ünü yakalayınca, daha seküler bir yolu takip etmeye başlamışlar. Internette aranınca bir çok hristiyan eleştiri ile karşılaştım. Aradan sıyrılan birkaç müzik yorumunu da aşağıda bulabilirsiniz. Yıllar önce, daha kimseler tanımazken Yunan televizyonu EPT'de Roxette'in "Dressed For Success" şarkısını duyunca da aynı hisse kapılmıştım. Sanırım bu grubun da gelecekte seslerini daha çok duyacağız. Rock seviyorsanız salim bir gününüzde bulup tamamını dinlemenizi / seyretmenizi tavsiye ederim. Albümün diğer şarkılarından Tourniquet de bu türden hoşlananlar için dinlemeye değer (Annie Lennox, Tori Amos veya Şebnem Ferah sever misiniz?).

Etiketler:

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa