22 Ocak 2004

Sütlü İncir Tatlısı

Malzeme: Kuru incir, süt, şeker, ceviz içi
Yapılışı: 12 adet incir 1 su bardağı ılık/sıcak şekerli sütte ıslatılır. Bir iki saat beklenir. (Arzuya gore bu ıslatma işlemi sicak su ile de yapılabilir ancak suda çok uzun bırakıp tadını suya geçirmeyin). İncirlerin sapları kenarından tam kesilmeden (zira daha sonra yemek için tutamak görevi görecek) kenarından açılır. Küçük parmakla, inciri delmemeye dikkat ederek içi doldurmaya uygun hale getirilir.
Hazırlanan incirlerin içerisine iri dövülmüş ceviz içleri bir çay kaşığı kullanılarak doldurulur. Ne kadar doldurursanız o kadar iyi :) Doldurulan cevizler isteğe ve kaç adet pişirmeyi tercih ettiğinize bağlı olarak bir güveç kabı veya bir tepsiye sapları yukarı gelecek şekilde dizilir ve üzerine hazırladığınız şekerli sütün kalanı, incirlerin yarısını biraz aşana kadar doldurulur. Eğer süt eksik kaldı ise süt ile takviye etmeniz tavsiye edilir.
Hazırlanan tatlı 150 derecedeki fırına sürülür ve sütü çekene kadar pişirilir. Süt kabın dibinde bir sos gibi yoğun ve az kalıncaya kadar pişirme işlemine devam edilir. İsteğe bağlı olarak inmesine yakın fırının ızgara kısmı yakılarak üstü bir miktar kızartılabilir. Ancak bunu abartıp inciri kurutma tehlikesine karşı dikkatli olunmalıdır.
Arzuya göre içine ceviz ile birlikte tarçın ve kuru üzüm koymayı da deneyebilirsiniz. Servis yaparken kabın dibindeki sosundan koymayı unutmayın.
Valla ben hastası oldum. Çok çabuk hazırlanıyor afiyetle yeniyor. Şerbetli incir tatlıları ile karşılaştırılınca çoook güzel bir tatlı. Hatta incirleri yedikten sonra kabın dibinde kalan sosu bir kaşık veya ekmek parçası ile afiyetle yiyebilirsiniz.

Etiketler:

1 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

ya ben bu tatliyi daha pratik hazirliyorum
soyle ki incirleri dolduruyorum cevizle sutunu tepsiye diziyorum . uzerine gececek kadar sut ve sekerini ilave ediyorum ve fuirina direkt suruyorum . tavsiye ederim

3:22 ÖS  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa