4 Ocak 2006

Sevgili Beşikdüzü. Bir tanesin malesef

İnsan bazen güzel bir haber alınca içine bir sıcaklık, yüzüne tatlı bir gülümseme gelir, gelecekten umutlanır, mutlu olursun. Bugün bana bu duyguları Trabzon'un Beşikdüzü ilçesinin kaymakamı'nın yaptığı bir icraatı anlatan bir gazete haberi yaşattı. Beşikdüzü'nün geçen seneki kampanyasının da katkılarıyla Wikipedia'nın Türkçe bölümündeki başlık sayısı 10.000 başlık kadar artmış. Beşikdüzü de hedef büyütmüş, hedef "100.000" yeni Türkçe başlık. Bilgi çağına girmek, Türkiye'nin vizyonunun Beşikdüzü'nün vizyonuna erişmesi ile ancak mümkün olabilir. Sağol Beşikdüzü ve açık fikirli kaymakamı, iyi ki varsınız, keşke daha çok olsanız.

Bahsettiğim haberi aşağıda bulabilirsiniz. Okuması, yazması, eklemesi, çıkarması herkese açık özgür ansiklopedi Wikipedia'nın Türkçe'si Wikipedi'de sağdaki logo'nun arkasındaki bağlantıda, bunu daha da geliştirip bilgiye ulaşmak isteyen Internet üzerindeki tüm Türkçe okur yazarlarına sunmak da hepimizin elinde.

***

Bugün wikipedia için ne yaptın? (haber kaynağı)

DHA - TRABZON - Siz bu satırları okurken, Trabzon'un Beşikdüzü ilçesi dünyanın en büyük sanal kütüphanesine 100 bin yeni Türkçe madde katmak için çalışıyor olacak! Beşikdüzü Kaymakamı Eyüp Sabri Kartal, ayda 2.5 milyon kişi tarafından ziyaret edilen 'www.wikipedia.org'a 100 bin yeni Türkçe madde için ikinci bir kampanya başlattı. Buna göre yıl boyu ilçedeki her öğrenci 10, her öğretmen ise 100 Türkçe madde hazırlayarak gönderecek.
200 dilde, 4 milyon madde içeren sanal ansiklopedi, en çok ziyaret edilen 37'nci site. Maddeler kullanıcılarca ekleniyor, diğer kullanıcılar ve araştırmalarla denetleniyor. Sitede 3 bin olan Türkçe madde sayısı, Beşikdüzü'nde geçen yıl başlatılan ilk kampanyanın ardından 13 bine çıktı. 'Wikipedia' adı Hawaii dilinde 'çabuk' olan 'Wiki' ve ansiklopedi kelimelerinin birleşiminden türetilmiş.

5 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

Bir Besikduzulu olarak bu kampanyadan simdi haberdar oldum ve de cok sevindim.Kisa bir bilgi: Adini Besik Dagi'ndan alan Besikduzu, Trabzon'un en cagdas ilcelerinden biridir. Besikduzu Ogretmen Okulu, Cumhuriyet Turkiyesi icin pek cok aydin ogretmen yetistirmistir.

2:31 ÖS  
Blogger Deniz Tuncalp dedi ki...

Eda'cigim. Beşikdüzülü olduğunu bilmiyordum. Çok iyi insanlar yetiştirdiğini böylece birinci elden bilerek teyid etmiş olduk :)

2:56 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Denizcim ben de bir Besikduzu'lu olarak gurur duydum. Eda'nin bahsettigi Besikduzu Ogretmen okulundan mezun aydin ogretmenlerden 3 tanesi de benim yaslari 70 e yaklasan teyzelerim:)

Gulsah Seyman

10:40 ÖÖ  
Blogger Deniz Tuncalp dedi ki...

Hayran kaldım Beşikdüzü'ne. Bu bir raslantı olamaz :)

2:55 ÖS  
Blogger Müge Hüner dedi ki...

Deniz Hn.? Deniz Bey?
Neyse, sitenizi google incir tatlısı ararken buldum, iyikide bulmuşum, vakit olsa bütün yazıları okuyacağım neredeyse, çok beğendim günlüğünüzü.
Benimde çok yakın bir arkadaşım Beşikdüzü'lü. Annesi ve babası öğretmen. Kendisi bankacı, abisi uçak mühendisi(MBA'li), kızkardeşi çocuk doktoru (kocası da trabzonlu ve uçak mühendisi) başka bir şey söylememe gerek varmı. Gurur kaynağımızı bir ilçe...
Selamlar

1:37 ÖS  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa