28 Ocak 2007

Denial of Service

Genellikle İngilizce ve Türkçe'yi bir arada kullanmamaya çalışırım. Ama bu yazının başlığı İngilizce oldu, kusura bakmayin. Kullandığım başlık, ağ güvenliği literatüründe, bir sistemin meşgul ederek servis verememesini sağlayan saldırılarla oluşan durumu anlatmak için kullanılır "Denial of Service" kısaca DoS. Benim de son aylardaki durumumu çok iyi tarif ediyor. Çok emek verdiğim iki açıkgünlük (bu site ve bilgiguvenligi.org), müdahale edemediğim bir hosting probleminden dolayı, günler, haftalar boyunca ziyaret edilemedi. Bana bedava hosting sağlayan eski bir dostumu arayamayacak veya yeni bir hosting alternatifi ayarlayamayacak kadar yogundum. Nihayet, dün gece uğraştım da geri döndük. Bu arada yazılmaya değer, hatta içimden uzun uzun yazmak geçen bir çok olay oldu. Bir çoğunu yazamamış olduk. Neyse, buna da şükür. Yan tarafa ne resim koyayım diye çok bakındım ama uygun bir resim bulamadım. Bu da geçen ay yapılan, IstEMbul buluşmasında, yorgun, hafif kilo almış ama gülümseyen ben. DoS sonrası :)

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa