20 Aralık 2005

Eski Gazete Kupürleri

ADIM FATMA DEĞİL, VASİLİKİ - Yorgo Kırbaki 13/03/2005

ATİNA - Doğan Mustafa, 45 yaşında Kıbrıslı bir Türk. KKTC'nin giriş çıkışı serbest bırakmasından sonra, Rum Yönetimi'nden 'Kıbrıs' pasaportu almak için başvuran on binlerce Türk'ten biri. Ama bir türlü Kıbrıs vatandaşı olduğunu kanıtlayamadı ve başvuruları reddedildi. Rum makamlarına göre, annesi Fatma'ya dair kütüklerde hiçbir nüfus kaydı yoktu.

Doğan, Rumların kendisine niçin Kıbrıs pasaportu vermediğini 75 yaşındaki Limasollu annesinden öğrendi. Fatma hanım, beş çocuğu dahil herkesten gizlediği 50 yıllık sırrı sonunda açıkladı: "Oğlum, adım Fatma değil, Vasiliki. Ben Kıbrıslı Rumum. İşte bu yüzden kütüklerde kaydımı bulamıyorsun. Babana âşık oldum. Evlendik ve yeni bir isimle yeni bir dinle yeni bir hayata başladım".

1963 olayları acı sonu getirdi

Politis'in manşet yaptığı bayan Vasiliki'nin öyküsü şöyle: Mustafa ile Vasiliki, 1953'te tanışır. Aynı mahalle çocuklarıdır. Evlenmeye karar verdiklerinde Vasiliki'nin ailesi büyük tepki gösterir. Vasiliki Mustafa'yla birlikte olmak uğruna ailesiyle çarpışır. Lefkoşa'ya göç eder genç çift. Türk mahallesinde herkes Fatma diye tanır Vasiliki'yi. 1963 olaylarında Mustafa bir Rum tarafından öldürülür. Fatma Hanım, beş çocuğunu büyütebilmek için terzilik yapar. Çocuklarından bile gerçek kimliğini gizler.

Annesinin kökenini öğrendiğinde hayrete düşen Doğan Mustafa, artık Rum akrabalarını arıyor. Eşi Ulviye ise "Kocamın annesinin geçmişi için bazı şüphelerim vardı. Ama Doğan'ı evlatlık edindiğini sanıyordum" dedi.

Haberin Kaynağı

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa