29 Ocak 2010

Rio de Janeiro

ABD'nin karindan sogunundan kisindan daha ilk senemde bikip, iki proje arasina da uzunca bir bos sure sIkIsInca, "bir daha kim gelecek" dusturundan hareketle kalktim Brezilya'ya geldim. Onumuzdeki birkac hafta sizlere Rio'dan ve belki diger bazi sehirlerden Brezilya izlenimlerimi yazmayi hedefliyorum.
Hem bize cok benzer, hem de bizden cok farkli problemlerin icinde yogurulan degisik ve buyuk bir ulke burasi. Latin kulturu kaynakli Akdenizliligi gelir gelmez hissediyorsunuz. Akdenizden bu kadar uzakta bile Akdenizin pesimi birakmamasindan memnunum. Latin Amerikada galiba portekizce konusan tek veya tek degilse de en buyuk ulke burasi. Digerleri Ispanyolca konusuyor. Birbirlerini kelime yapilarinin benzerliklerinden dolayi anliyorlar. Birisi portekizce birisi ispanyolca konusan iki kisinin diyaloguna da isim vermisler: Portunyol. Bu benchmark, siyaset kulturumuzde farkli dusunenlerin konusup anlasmasa da birbirini anlamasi acisindan bir ornek olabilir mi?
Ilk gunun izlenimi, gelir dagilimi makasi epey acik gibi geldi. Henuz rakam gormedim, veri aramadim ama acep bizden fazla midir, az midir bu makasin acikligi simdilik ona dair anekdotlara bakiniyorum. Resmini cekmedim ama Rio havaalani biraz Ataturk havalimaninin TAV oncesi haline benziyor. "Favela" dedikleri sehrin kuzeyindeki yikik dokuk kriminal sokaklar de bizim gecekondu semtlerini ne kadar andirir acaba? Bir parti varmis, gidip gorecegim favela / gecekondu'nun nasil tum kriminal potansiyeline karsin turistik bir unsur haline getirildigine.
Tabii soylemeye gerek yok sahiller super. Sehrin icinde, evlerin yaninda kumsal olayi hep hosuma gidiyor. Karpuzkaldiran tarafini adam akilli gezip yasamamis birisi olarak Antalya'nin o cenahi ile karsilastiramiyorum. Ama Izmir'in icinde denize girilebilen bir kumsal olsaydi, nasil accccaip olurdu diye Nice, Barcelona gibi yerlere gidince hep dusunmusumdur. Rio de Janeiro, bu zincirin yeni bir halkasi oldu. Simdi deli bir yagmur yagiyor. Bakalim yarin kumlar kurumus olacak mi? Eninde sonunda bu yagmur yarin bize nem olarak geri donecek sanirim. Tropikal iklime hos bulduk.
Bu giristen sonra eger dagilmaz da yazabilirsem, ilk bolum Copacabana hakkinda olacak. Sonra Ipanema ve Leblon civarlariyla ilgili seyler olur muhtemelen.

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa