11 Ekim 2009

Lahmacun: Vesileye Bak, Hizaya Gel :)

Connecticut'dan bu yana ha yazdim ha yazacagim derken haftalar aylar gecti. Bir turlu bloga yazamadim. Okuyan, bekleyen varsa kusura bakmasin. Aradan gecen zaman zarfinda bir suru yeri gezdikten sonra Pittsburgh'a yerlestim. Yakinda retrospektif sekilde hepsini yazacagim. Peki beni bugun durduk yere yazmaya ne tesvik etti? Lahmacun.

Beni taniyanlar istahi yerinde birisi oldugumu bilirler. Yemegi, hele guzel yemegi cok severim. Pelin okuyorsan ses ver :) Buralara geldikten beri canim abuk subuk seyler cekiyor. Turkiye'deyken belki hic canim cekip gidip yememisimdir ama dun canim Lahmacun cekti. Dun aksam Turk American Students Association Pittsburgh'un happy hour etkinligi vardi. Orada tanistigim bir Turk ciftle muhabbet nereden sonra lahmacuna gelince kendimi eve dondugumde Internetten lahmacun tariflerini karistirir buldum.

Bir suredir diyette oldugum icin, bir gunah islemenin tam vakti idi. Ben de minik bir alisveristen sonra evde ilk lahmacun denemelerime basladim. Ufak bir hesap hatasiyla coook miktarda ic hazirlayarak dolabin derin dondurucusunu gelecek denemeler icin doldurmus olsam da, ilk denemeler fena olmadi.

Henuz tarif verecegim kadar ovunmuyorum denemelerle. Ama derin dondurucudaki ic bitecekse eger, gunahlar onumuzdeki haftalarda azar azar devam edecek demektir. Sag ust kosede gordugunuz deneme 1. Ortadaki deneme 2 ve en alttaki deneme 3. Deneme 3 biraz tekne kazintisi oldu ama hepsini severek yedim :)

En azindan kendime not olarak bu denemelerde ogrendiklerimi yazayim:

1. Ne kadar ince o kadar iyi.
2. Sen tuzlu yemiyorsun diye baskalari tuzsuz yemek zorunda olmamali.
3. Gelecek sefere daha aci konabilir. Bu biraz sosyete lahmacunu oldu.
4. Lahmacuncularin ici az koymasinin sebebi var. Ic pisene kadar alti yanmasin diyeymis.
5. Yagli yogurt karisimi ile kenarlari firina koymadan islatinca iyi oluyor, kurumuyor.
6. Acaba inince azicik yag mi surmeli? Soyle mis gibi tereyagi?
7. Kolaya kacip marketten alinmis pizza hamuru degil de evde yogurulmus lahmacun hamuru olursa acaba daha yumusak olur mu pisince?


0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa